FANDOM

Lapidem Comic Cover

Okładka komiksu "Lapidem".

Lapidem (z łaciny Kamień) - twór na pograniczu komiksu i mangi autorstwa Maceda. Główny bohater komiksu, Jakub Toporski, jest młodym, leniwym, agresywnym oraz rosnącym w sile Magiem Kamienia, który ratuje czwórkę rówieśników uciekających przed Kazelitami. Jego celem staje się pokonanie Kazelitów. W tle pojawia się świat po III wojnie światowej w wyniku której państwo polskie przestało istnieć i jest częścią Federacji Rosyjskiej. W mandze pojawia się wiele napisów zapisanych cyrylicą (nawet po polsku). Według planów seria ma być podzielona na trzy lub cztery części.

Fabuła

Przeszłość

Zobacz też: III wojna światowa

Czasy obecne

Bohaterowie

Główni bohaterowie

Jakub Toporski - nowicjusz wśród Magów. Pochodzi ze zwyczajnej rodziny na współczesnej wsi Trawlice. Jest Magiem Kamienia. Zachowuje się jak idiota, by zwrócić na siebie uwagę. Na serio jest inteligenty. Jego hobby to historia Polski. Jakub wymyśla nazwę askerler.

Alexandra Schaeffer - doświadczona Mag Wody, córka Pierre'a. Dowodziła ucieczką z bazy w Szczecinie. Alexa dowodzi Askerlerami.

Pierre Schaeffer - naukowiec pochodzący z Francji, który odkrył Magię. Jest ojcem Alexy. Jest matematykiem, lingwistą i biologiem. Jest Magiem Wody.

Adam Orzechowski - jeden z uciekinierów, Mag Ognia. Jest Polakiem. Niemal zawsze jest uśmiechnięty. Nie lubi być poważny. Ma talent artystyczny i snajperski. Jego marzeniem jest zestrzelenie czegoś gołym okiem z odległości kilku kilometrów.

Ulrich Knoten - jeden z uciekinierów, Mag Elektryczności. Jest Niemcem. Robi z siebie buntownika, nienawidzi dyscypliny. Ma talent do broni białej, jest znakomitym (jak na swój wiek) szermierzem.

Daria Krajewska - jedna z uciekinierów, Mag Fantomu. Bardzo podoba się jej Jakub. Szkoli się w różnych sztukach walki.

Przesłanie

Początkowo Lapidem nie miał żadnego przesłania. W rzeczywistości Lapidem to miał być tylko upust wyobraźni jej autora. Z czasem MaceD zauważył, że ukazuje sprawy takie jak obowiązek, a w późniejszych etapach: relacje, wiara, religia, emocje, uczucia. W dodatku przez całą serię ważnym pojęciem będzie "porządek świata". Pierwszym przykładem są Kazelici oraz ich stary porządek świata.

Komiks czy manga?

"Kiedyś mówiłem, że "Lapidem" to manga. Ostatnio dotarło do mnie coś ważnego, że mangi nie są produkowane w Polsce, a jak już to bardziej przypominają z wyglądu mangę niż mój "Lapidem". Więc czym jest mój twór? To proste... to komiks "mangopodobny""
― Maced o Lapidemie

Pod wieloma względami Lapidem przypomina mangę. Czyta się ją od prawej do lewej, jest rysowana na czarno-biało. Jednak pojawia się wiele cech komiksu robionego w stylu amerykańskim, np. kwadratowe szczęki u nie których postaci.

Zobacz też

Maced