FANDOM

75px-Brak.png Na tej stronie znajduje się za mało obrazków. Dopieść ten artykuł kilkoma plikami graficznymi.
Federacja Rosyjska
Debiut

Ku wolności

Nazwa oryginalna

Federacja Rosyjska

Położenie

Eurazja

Stolica

Moskwa

Przywódca

Naczelny Wódz Federacji Rosyjskiej Andriej Grib

Status

Największe państwo świata
Mocarstwo

Waluta

rubel

Liczba mieszkańców

ok.400 mln

Powierzchnia

22 566 438 km²

Gęstość

ok.17 osób/km²

Rosja (ros. Россия, Rossija; Federacja Rosyjska, ros. Российская Федерация, Rossijskaja Fiedieracyja) - państwo rozciągające się od środkowej Europy poprzez północną część Azji po Ocean Spokojny. Rosja jest największym państwem na świecie pod względem powierzchni, jej terytorium jest większe od Europy, Australii i Antarktydy i Ameryki Południowej. Państwo rosyjskie dysponuje największymi na świecie zasobami naturalnymi i źródłami energii. Jest obecnie jednym z czterech mocarstw (inne to USA, Chiny i Persja)

Polityka Edytuj

Ustrój polityczny Edytuj

Grib1

Andriej Grib

Od 17 kwietnia 1992 roku używa 2 równorzędnych nazw Rosja i Federacja Rosyjska. Według konstytucji z 2026 władzę w Rosji sprawuję Naczelny Wódz Federacji Rosyjskiej (obecnie Andriej Grib), a w razie jego śmierci władzę ma przejąć Pierwszy Minister Federacji Rosyjskiej (obecny nieznany). Pierwsi Ministrowie są wybierani przez naczelnych wodzów i są ich doradcami.

Partie polityczne Edytuj

W czasach Szennicza (2026-2032) zlikwidowano wszystkie inne partie niż Patria Naczelnego Wodza. Dopiero zalegalizował je w 2034 Andriej Grib.

Prawa i wolności obywatelskie Edytuj

Według konstytucji z 2026 naczelny wódz posiada władzę absolutną. Władymir Szennicz jej nadużywał, zaś jego następca nie zmienił tego prawa mimo, że jego rządy były demokratyczne.

Geografia Edytuj

Mapa 2046

Mapa świata w 2046. Rosja jest zaznaczona na czerwono.

Położenie Edytuj

Rosja położona jest na dwóch kontynentach: Europie i Azji. Rozciąga się od Europy Wschodniej przez północno-środkową Azję, aż do Oceanu Spokojnego. Znajduje się nad Morzem Bałtyckim, Morzem Czarnym, Morzem Kaspijskim, Morzem Ochockim oraz Morzem Beringa.

Podział terytorialny Edytuj

  • 46 obwodów: amurski, archangielski, astrachański, biełgorodzki, briański, czelabiński, irkucki, iwanowski, jarosławski, kaliningradzki, kałuski, kemerowski, kirowski, kostromski, kurgański, kurski, lipiecki, magadański, moskiewski, murmański, niżegorodzki, nowogrodzki, nowosybirski, omski, orenburski, orłowski, penzeński, piotrogrodowski, pskowski, riazański, rostowski, sachaliński, samarski, saratowski, smoleński, swierdłowski, tambowski, tiumeński, tomski, tulski, twerski, uljanowski, włodzimierski, wołgogradzki, wołogodzki, woroneski
  • 35 republik: Adygeja, Ałtaj, Armenia, Austria, Azerbejdżan, Baszkiria, Buriacja, Chakasja, Czechy, Czeczenia, Czuwaszja, Dagestan, Gruzja, Inguszetia, Jakucja, Kabardo-Bałkaria, Kałmucja, Karaczajo-Czerkiesja, Karelia, Kazachstan, Kirgistan, Komi, Krym, Mari Eł, Mordwa, Osetia Północna-Alania, Polska, Słowacja, Tadżykistan, Tatarstan, Tuwa, Udmurcja, Uzbekistan, Węgry
  • 9 krajów: Ałtajski, Chabarowski, Kamczacki, Krasnodarski, Krasnojarski, Nadmorski, Permski, Stawropolski, Zabajkalski
  • Moskwa2046

    Moskwa

    1 miasto wydzielone: Moskwa

Nazewnictwo republikEdytuj

Od 2029 każda republika posiada w nazwie Republika Federacji Rosyjskiej, a w 2034 niemal każda (jedyne wyjątki to: Tatarstan, Jakucja, Ałtaj i Osetia Północna) otrzymała dodatkowe słowo autonomiczna. Jednakże każda republika posiada w jakiejś mierze autonomię.

HistoriaEdytuj

Przed III wojną światowąEdytuj

Główna strona: Historia Rosji

III wojna światowaEdytuj

Zobacz też: III wojna światowa

Pakt rosyjsko-chińskiEdytuj

Zobacz też: Pakt rosyjsko-chiński

W grudniu 2025 Rosja podpisała tajny pakt z Chinami na mocy którego dzielili swoje wpływy w całej Eurazji. Rosja miała otrzymać całą Europę oraz tereny dawne Związku Radzieckiego w Azji. W styczniu 2026 do paktu dopisały się Białoruś i Ukraina.

Przed zamachemEdytuj

Chiny zaatakowały 16 marca swoich południowych sąsiadów. Zaś wojska rosyjskie wkroczyły do Finlandii następnego dnia. 18 marca NATO oficjalnie wypowiedziało wojnę Rosji. Finlandia kapitulowała 14 kwietnia, a dzień później oficjalnie ogłoszono, że jest częścią Federacji Rosyjskiej.

Do powstania tego projektu doszło, gdy turysta Pierre Schaeffer chciał uciec z Rosji. Gdy zagroziło mu niebezpieczeństwo użył Magii Wody. Z tego powodu jego żona została pojmana przez żołnierzy. 27 marca rozpoczęto badania, a Pierre otrzymał trzech naukowców w stopniach oficerskich.

17 kwietnia porucznik Pierre Schaeffer przedstawił generałowi Melkowowi projekt taniego w budowie, ale silnego robota bojowego, który zastąpiłby ludzkich żołnierzy. Produkcja ruszyła bardzo szybko.

Tymczasem 21 kwietnia Białoruś i Ukraina dobrowolnie przyłączyły się do Federacji Rosyjskiej, a 23 kwietnia Armia Rosyjska zaatakowała Litwę, Łotwę i Estonię.

Zamach stanuEdytuj

24 kwietnia oddziały liczne na trzydzieści tysięcy żołnierzy ruszyło na Kreml. Głównymi dowódcami byli Władymir Szennicz, Andriej Grib, Grigorij Melkow i inni. Zamach się z łatwością udał i Szennicz przejął władzę. 26 kwietnia zdezorientowane wojska wycofały się z Estonii i Łotwy, a w Litwie połowa zdezerterowała. 27 kwietnia Szennicz ogłosił siebie Naczelnym Wodzem Federacji Rosyjskiej i zamnknął granice państwa.

Powrót Rosjan na tereny sowieckieEdytuj

28 kwietnia Szennicz wysłał wojska ponownie do Estonii, Łotwy i Litwy. Litwini i Estończycy kapitulowali 29 kwietnia, a Łotysze 1 maja.

5 maja Rosjanie wypróbowali robota bojowego wg. projektu Pierre'a. Jako, że dobrze mu szło wysłano takich sto następnego dnia z żołnierzami do Szwecji. Walki trwały do 2 czerwca i doszło do rozejmu. Rosjanie mieli kontrolować do 2030, albo końca wojny (zależy co będzie później) wszystkie porty w Szwecji.

Broń która nie zabijaEdytuj
"Żołnierze wroga staną się naszymi żołnierzami"
Andriej Grib  źródło

26 maja Pierre przedstawił miotacz obezwładniający, który nie zabijał, ale pozbawiał przytomności. W ten sposób żołnierze wroga nie byli zabijani i mogli stanowić siłę roboczą po wojnie. Większości się ten pomysł nie spodobał, ale tym najważniejszym (głównie Gribowi i Szenniczowi) owszem.

Atak na Europę Środkową i AzjęEdytuj

Po wycofaniu się ze Szwecji Rosjanie od razu w nocy z 2 na 3 czerwca zaatakowali Polskę. Polska kapitulowała 15 czerwca. Następnego dnia Rosja zaatakowała Słowację, a Polska została wcielona do Rosji. 19 czerwca Słowacja stała się częścią Federacji, a ta zaatakowała Węgry, które walczyły aż do 5 lipca. Austria walczyła w tym samym czasie, ale poddała się trzy dni później.

6 lipca Rosjanie zaatakowali Kazachstan. Mimo tego, że walki na stepach trwały, to 10 lipca Szennicz kazał wysłać wojska do Gruzji. Ciężkie walki trwały aż do 22 sierpnia, kiedy Gruzja się poddała. Następnego dnia wojska ruszyły dalej na Armenię i Azerbejdżan. 27 sierpnia Kazachstan został wcielony do Federacji Rosyjskiej.

23 sierpnia przerażone Niemcy podpisały z Rosją pakt o nieagresji na mocy którego Szennicz miał nie atakować Niemiec, a Niemcy mieli oddać swoich naukowców wojskowych.

Wróg z południaEdytuj

Zamachy terrorystyczneEdytuj

27 sierpnia doszło do zamachów terrorystycznych na terenach całej Rosji i niektórych terenach zajętych. Miasta w których były ofiary śmiertelne to m.in.: Moskwa, Sankt Petersburg, Mińsk, Kijów, Charków, Kazań i Omsk. Tymczasem upadły Armenia (8 września) i Azerbejdżan (12 września), a 14 września Uzbekistan i Kirgistan zostały zaatakowane przez Rosjan.

Wojna z PersjąEdytuj

15 września państwa Persjii Turcja wypowiedziały Rosji oficjalnie wojnę za atak na Uzbekistan. W tym czasie Kirgistan upadł i zaatakowano Tadżykistan. 16 września upadły Uzbekistan i Tadżykistan. Zaatakowany zaś został Turkmenistan, który poddał się 17 września. 18 września Szennicz mając za nic groźby Persów zaatakował Afganistan, jedno z państwa Persji Arabskiej.

W odwecie za atak na Persję Arabską irańscy terroryści porwali wojskowy samolot atomowy. Następnego dnia zrzucili bombę atomową na Jekatenysburg. 2 października generał armii Grib zaatakował nowopowstałe państwo perskie.

Koniec wojnyEdytuj

2 października do Rosji przyleciał przedstawiciel Stanów Zjednoczonych i podpisał z Szenniczem pokój. Trzy dni później z Gribem podpisali rozejm Brytyjczycy.

Atak na Pentagon i odwetEdytuj

25 listopada Grib wycofanie wszystkich wojsk rosyjskich z terenów Persji Arabskiej (w tym Afganistanu). Persja nie dała za wygraną i 2 grudnia przekupiła generała armii Srokowskiego. Ten kazał zniszczyć cały Dystrykt Kolumbii z Pentagonem. 3 grudnia dochodzi do ataku i Pentagon zostaje zniszczony. Generał Srokowski zostaje skazany na śmierć za zdradę stanu. 5 grudnia Srokowski uciekł z więzienia. \ USA natychmiast po zniszczeniu Pentagonu i dużej części Dystryktu Kolumbii wypowiedziała wojnę Rosji i następnego dnia zniszczyła: Kijów, Petersburg, Kazań, a Moskwa odniosła olbrzymie straty.

7 grudnia Srokowski przedostał się do USA. Tam przyznał się do tego, iż został przekupiony. Został skazany na śmierć. Podczas próby ucieczki został zabity.

Oficjalny koniec wojnyEdytuj

Następnego dnia USA ponownie zaproponowała rozejm Rosji. Po dłuższym namyśle Szennicz się zgadza. 2 stycznia 2027 Rosjanie i Pakt Północno-Atlantycki podpisali pokój.

Po wojnieEdytuj

Rządy SzenniczaEdytuj

Wiadomo, że Szennicz był dyktatorem i niesprawiedliwym władcą. Mimo, że Rosjanie mieli kontrolować porty szwedzkie do 2030, Szennicz to zignorował i kontrola w niektórych portach trwała aż do jego śmierci.

W 2032 Władymir Szennicz otruł się nieznanym grzybem. Władzę po nim przejął pierwszy minister Andriej Grib.

Rządy GribaEdytuj

Grib jest znany jako ten, który bez zmian konstytucji wprowadził demokrację. Zaczął od legalizacji partii innych niż Partia Naczelnego Wodza, co zrobił w 2034. W ciągu dziesięciu lat był wrażliwym na cierpienie ludu "dyktatorem". Zdarzało się, że korzystał z władzy absolutnej przy niektórych rzeczach. Zreformował m.in. armię, parlament, służbę zdrowia, edukację i wiele innych. W 2035 głośno potępił politykę Szennicza.

Siły zbrojneEdytuj

Główna strona: Siły Zbrojne Federacji Rosyjskiej

W latach 2026-39 istniał obowiązek służby wojskowej. Siły zbrojne w obecnej postaci to efekt reform Andrieja Griba, które całkowicie mu podlega. Rosja posiada arsenał atomowy jeszcze z czasów sowieckich i jest jednym z czterech mocarstw.

Głównodowodzący Sił Zbrojnych Federacji Rosyjskiej obecnie jest drugą najważniejszą osobą w Siłach Zbrojnych i musi on mieć stopień przynajmniej generała armii.

Obecnie w Siłach Zbrojnych jest ponad trzech milionów żołnierzy i dwa miliony rezerwistów.

PodziałEdytuj

Wojsko dzieli się teraz na siedem rodzajów:

  • Strategiczne Wojska Rakietowe - sztab we Włodzimierzu
  • Wojska Kosmiczne - sztab w Bajkonurze
  • Wojska Powietrznodesantowe - sztab w Kubince
  • Siły Powietrzne - sztab w Kubince
  • Marynarkę Wojenną - sztab w Moskwie
  • Wojska lądowe - sztab w Moskwie
  • Oddziały naukowe - sztab w Smoleńsku

MarynarkaEdytuj

Marynarka składa się z pięciu flot:

  • Bałtycka - sztab w Rydze
  • Północna - sztab w Murmańsku
  • Pacyfiku - sztab we Władywostoku
  • Czarnomorska - sztab w Sewastopolu
  • Kaspijska - sztab w Baku

Języki urzędoweEdytuj

Językiem urzędowym w całej Federacji Rosyjskiej jest rosyjski, który jest największym pod względem liczby używających z języków słowiańskich. Jednak większość republik posiada swój drugi urzędowy język (np. polski, ukraiński, węgierski, czeczeński), wyjątkiem jest Dagestan, który ma ponad 13 języków. W szkołach w republikach obowiązkowymi językami są język danej republiki i rosyjski, a lekcje są prowadzone zależnie od klas.

Przypisy

Zobacz teżEdytuj